lördag 4 april 2009

Cykeltur.



Hej från ett soligt Skåne. Fick beställning med kort varsel på två barnkort, de är syskon. Så med tanke på att det är vår nu så tog jag fram dessa hÄngelstämplar. Jag tycker inte att jag utvecklas när det gäller färgläggning av motiven, jag kör med mina akvarellpennor. Jag har provat Promaker men jag vet inte, kan inte få till det bra. Jag tror jag ska köpa några Tombow pennor och prova dem också. Vad använder ni när ni målar och har ni några bra tips? Nu ska jag sätta mig i uterummet med en kopp kaffe och njuta. Ha en fortsatt skön helg. Kram Gertrud

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga kort! Jag målar också mycket med akvarellpennor, men även med akvarellfärg och distresser. Har inte riktigt hittat något jag trivs jättebra med. Att måla med pensel överhuvudtaget är väldigt tidsödande, speciellt när det gäller akvarellpennor då man ju måste göra två moment.

Lena sa...

Vilka söta barnkort du gjort. Jag tycker mycket om dessa cykelstämplar från hÄnglar. Lite annorlunda än de flesta andra. Jag skulle också vilja pröva tombow pennorna. Men man kan ju inte köpa allt. Jag tycker att det är svårare att få till färgläggningen med hjälp av en pensel. Har prövat både distresser, akvareller och akvarellpennor. Inget som passar mig. Även om jag tycker att distresser blir jättefint när andra har målat med dom.Promarkers är inte 100% bra det heller, men i alla fall det jag har lättast för. Ha en skön helg. Här är 19 grader varmt idag, sommar!

Åsa/asamia sa...

Söta kort som alltid ;0)
Ser att du gillar skogstokiga stämplen ;0)

Gunilla/Nilla sa...

Härliga kort som passar perfekt till två syskon!
Tycker också det är svårt att bli hundra nöjd med min färläggning men tycker det går ganska bra med mina Tombow.

Hoppas att det blir lika fint väder hela helgen.

Sköt om dig och trevlig påsk.
Kram♥/Gunilla