måndag 27 april 2009

Tavlan och pizzakartongen




I dag ska jag berätta om hur jag gjorde en tavla och hur den hamnade i en pizzakartong! Det blev en canvas. L och hennes familj var på semester i vintras och nu när hennes dotter skulle fylla 18 år så fick jag öva på att göra ett kort i större format 30x30. Det var lite läskigt med hela pappersarket så jag fegade och valde ett papper som var mer eller mindre färdigdekorerat. Men jag kunde inte låta bli att klistra på massor av hemmagjorda blommor som jag hittade beskrivning på hos ScräpEmma. När kortet var klart kom problemet hur jag skulle packa in den. Jo, jag gick in på en pizzeria och frågade om jag kunde få köpa en pizzakartong utan pizza. Pizzabagaren såg lite undrande ut men jag fick min kartong 33x33 cm för fem kronor. Sedan gick jag hem och dekorerade den med färggrant papper och vips hade jag en jättefin kartong som jag kunde placera canvasen i som en fin present. Alla blev så nöjda. Pizzabagaren skulle bara vetat.

6 kommentarer:

Lena sa...

Urtjusigt Gertrud. Gillar både tavlan och din förpackning jättemycket. Nu vet man vad man kan använda dessa pizzakartonger till! Brukar få papper i dom när man köper papper över nätet.Ha det gott. Kram Lena

Anonym sa...

Vilken jättekul idé! Superfint kort. Hoppas du haft en härlig helg. Kram /Hanna

Marie-Louise sa...

Superbra idé! Det blev verkligen snyggt! Ha en toppenvecka! Kram

Cissi sa...

Smart idé Gertrud! Det ska jag komma ihåg.

Lena sa...

Tack än en gång !!
Både jag och födelsedagsbarnet tycker den är jättefin!
Kram Lena

Carina sa...

Vilken rolig ide med kartongen och ALLT blev superhäftigt!



Ha,en bra dag!