lördag 25 februari 2012

En hyllning

till min älskade mormor. Jag hittade denna digi-stämpel i min dator. Satt och gjorde ett kort bara för ingenting. Mina tankar for iväg och jag tänkte på att när jag var liten ville jag vara med min mormor jämt. Vi bodde en bit från varandra men vi sågs ofta. Hon hade tid och var alltid med på bus och skoj. Men mina vänner, det är måååånga år tillbaka men det är goda minnen som man bevarar i sitt hjärta. Ha en fortsatt skön lördag och nu laddar vi för kvällens TV. Ha det gott ♥♥♥

15 kommentarer:

Lena sa...

Hejsan kompis!
Det är härligt att ha dom minnena. Samma här, jag älskade min mormor och morfar. Skönt att vara lite nostalgisk ibland och låta tankarna fara. Ditt kort är så fint. Färgglatt och ett underbart motiv. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram Lena

Nina sa...

Ett underbart kort du har gjort. Gillar valet av färger och hur du har lagt pappren. Ha en bra dag. Kram Nina

Åsa/asamia sa...

Den är så söt den där lilla stämpeln, och den passar bra till ditt fina kort.

Annacarin sa...

Hej Gertrud!
Kortet är fantastiskt fint! Förstår att du fick tankar som vandrade tillbaka, den lilla tjejjen har ju lite gammal stil. Jätte söt!!
Vet att jag älskade att åka till min mormor med. Hon bodde vid en Å, och när man sov över hos henne och vaknade på morgonen så låg det ofta dimma över vattnet. Då sa hon alltid med viskande röst..._titta Annacarin nu kokar ågubben sitt kaffe! Spännande... *ler*
Ja du, livet springer fort och jag kan inte skryta med att ha varit ute i bloglivet särskilt mycket den sista månaden!!
Har satt mig någon gång med mål att titta in till er -alla mina blogvänner, men blivit avbruten och har inte hunnit med hälften ens.
Har sett att du gjort så många fina kort, önskar att jag hunnit med lite mer tid med mina kort. Det är verkligen det bästa sättet att koppla bort allt!
Många kramar, Annacarin

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Gertrud vännen:)

Vad jag gillar ditt kort det är underbart härliga färger och ditt stämpelmotiv är så himla passande och söt:)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Lene sa...

Hej Gertrud.
Ett härligt kort och en fin stämpel.
Skönt med fina minnen att tänka tillbaka på. Det hoppas jag mina barnbarn har när jag inte finns längre!
Ha en bra dag!
Kram lene

Sofia Eriksson sa...

Vilket jättefint kort, och fin tanke bakom kortet! Hon är så söt den lilla tjejen från Mo Manning!
Tack för titten inne hos mig! Stämplarna är digistämplar från Tiddly Inks. http://www.tiddlyinks.com är adressen, och den tjejen jag är så kär i heter "Wryn".

Distressed Desserts sa...

Hej Vännen.
Roligt att du fortfarande tittar in hos mig och lämnar små spår.
Gillar din hyllnin till din mormor.
Själv avgudade jag min mormor. Hon var det bästa som fans.
Roligt att du gillar mina LO:s.
Det kommer att bli fler framöver.
Ha en fin helg i vårsolen.
Stor kram.

Lätta och Goda recept sa...

Visst är det härligt med sådana minnen <3 Jättefint skapat.

Din soppa är nu provad och den föll mig i smaken. Det jag undrar är om det ska vara som puré...?
Kika här; http://lattaochgodarecept.blogspot.com/2012/03/potatis-och-morotssoppa-toppat-med.html
KRAM

Margareta sa...

En så helt underbar liten "mormor" och ett såå ljuvligt kort! Gillade det mycket!
Ha en härlig helg! Kram!!

Margareta sa...

En så helt underbar liten "mormor" och ett såå ljuvligt kort! Gillade det mycket!
Ha en härlig helg! Kram!!

Åsa/asamia sa...

Tack för kommentaren inne hos mig! Blir så glad när jag ser att du varit in och kikat.
Förlåt att jag visar dig sånt du får ett habegär av ;0) Hoppas du kan motstå.
Kram ♥

Annacarin sa...

Hej Gertrud!
Sitter vid min data och surfar lite, det hör ju inte till vanligheterna längre :)
Ville bara kolla hur du har det.
Vi har full aktivitet på gatan här ute... snöplogen åker fram och tillbaks. Skolbarnen på skolan bredvid har precis gått till pulkabacken! Bra att passa på nu när snön kom. Jag för min del hoppas att det var den sista snön!!
Ser fram emot blommorna som man sett är på väg och önskar knopp i buskar och träd!
Ha en skön helg, kram Annacarin

Åsa sa...

Hej Gertrud-vännen!
Vilken helt sagolik idé att göra kort med ett minne att utgå ifrån. Och så fint du har lyckats... det är så mycket känsla i kortet och stämplen är UNDERBAR och du har färglagt henne så fint. ♥♥♥
Här går det på rätt håll nu efter influensan och har saknat dig och tjejerna och pysslet så. Är därför extra roligt att kunna hälsa på och önska dig en mysig pysselstund och trevlig helg idag! ♥
Massor med kramar till dig!
Åsa

Lilla Pyssel Inger sa...

TACK SNÄLLA för ditt avtryck hos mig om mina korgar.
Man blir så GLAD och tacksam när någon gillar det jag gör och det värmer mycket att bli så uppskattad för det:)

Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig fredag och helg:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥